2013. március 9., szombat

PIHENŐÁLLÁS



Valami van. Vagy lesz. A csend kínos, vagy netalán nyugtalanító?
Minden esetre az Oroszlányon  „közkívánatra” épülő létező legnagyobb műfüves pálya előkészítő munkái félbemaradtak.
Valami van.
Építőiparban jártas tekintet látja – már amennyiben tényleg jártas - , hogy a munkálatok az épület talajszint feletti bontásával nyugvó pontra kerültek.
Mi lehet az oka? Lássuk csak:
Aki valaha is foglalkozott bontási munkával, az tudja, hogy a létesítmény bontása során nem a terepszint feletti szerkezetek bontása a legnehezebb, legmacerásabb rész, hanem ami alatta van.
Rossz megállapodás esetén, nem kellően körülírt feladat-meghatározás esetén a bontást végző a terepszintig elbontja az épületet, a földalatti részekre egy kis földet szór, és úgy néz ki, mintha minden a legnagyobb rendben elkészült volna.
Valami van.
A meglévő terep adottságait figyelembe véve – logikusan – az épület alatti területet kellene lesüllyeszteni a megülepedett, stabil csatlakozó talajszintre. Ehhez az alapokat is el kell(ene) bontani.
A másik lehetőség, hogy a mélyebben fekvő terepre rá kell tölteni annyi anyagot, hogy a szintek kiegyenlítődjenek. Ehhez komoly munkálatok szükségesek. A töltéshez olyan anyagot kell használni, ami jól tömöríthető, tartósan állékony. A tömörítést rétegesen, max. 20 cm vastagságban, minél nagyobb teljesítményű vibrációs hengerrel kell  „összenyomni”. A feltöltés széleit valamivel meg kell fogni. Ez történhet támfallal (vasbeton, kő, stb.), a terület „megszélesítésével” és a szélén rézsűzéssel (45 °-nál nem meredekebb ferde kialakítással)
Amennyiben feltöltésre kerül sor, úgy - jogszerűen - építési engedélyt kell beszerezni a terepszint 1,0 m-nél nagyobb megváltoztatására. (1.melléklet a 312/2012.(XI.8) Korm rendelet, 19.; 20. pont) A fotó szerint  1,0 m fölé kerül a megváltoztatott terepszint.


Igen ám, de a kerítéssel is problémák vannak. A hátsó és oldalkerítés lábazata alacsonyabb, mint a kialakítandó pályatest szintje. El kell bontani vagy meg kell erősíteni.

További „súlyosbító” körülmény, hogy az íves kerítés is határt szab a pálya elhelyezésének. (lásd az alábbi rajzot)
A félbevágott épület tátongó nyílásának lezárása is érdekes kérdéseket vet fel: hogyan lesz az új "végfal" kialakítva? Ki fogja megcsinálni? Benne van a bontási költségben? Készült erről valamilyen terv, amely jogerős és végrehajtható engedélyezési tervdokumentációval rendelkezik? (mivel homlokzatkialakításról van szó....)


Valami lesz.
Méghozzá költség.
 Nem kevés.
Sok.
De ez igazán „nem fog fájni” senkinek, hiszen KÖZPÉNZ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése